باروری در شیشه

دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:,

IVF (in vitro fertilization)  باروری در شیشه یا لقاح خارج رحمی عمده روش درمانی ناباروری‌هایی است که با روش‌های دیگر تکنولوژی‌های بارورسازی به نتیجه نرسیده‌اند.

در ادامه باما همراه باشید...


ادامه مطلب
 

در این آدرس می توانید از انیمیشنهایی که برای آموزش در زمینه های زیستی قرار داده شد استفاده کنید:

 

http://www.bioanim.com/CellTissueHumanBody6/index.html

 

پژوهشگران دانشگاه استنفورد موفق به استخراج الکتریسیته از سلول‌های جلبک شدند و با این کار اولین گام را به‌سوی تولید الکتریسیته‌ی زیستی برداشتند؛ روشی که در آن گاز دی اکسید کربن به‌عنوان محصول جانبی ایجاد نمی‌شود.

http://www.k12.hi.us/~kealaint/projects/Spring09Projects/period2/images/Electricity.jpg

در ادامه باما همراه باشید...


ادامه مطلب
 

موسیقی DNA!!!!!

یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:موسیقی DNA!!!!!,

در هر موجود زنده آهنگی ویژه نوشته شده است و در تمام هستی، همه مشغول نواختن آهنگی منحصر‌‌به‌فرد هستند.

http://www.urnews.ca/wp-content/uploads/2011/02/musicalDNA.jpg

در ادامه با ما همراه باشید...


ادامه مطلب
 

 

 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید...


ادامه مطلب
 

amin jafari tehrani

 

استخراج سرم آلبومین از برنج دست ورزی شده ژنتیکی به زودی می تواند مشکل کمبود منابع خونی و اهدا کننده های خون را در جهان برطرف سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شایعه چکیدن خون از سنگ و چوب در میان بسیاری از اقوام همچنان رواج دارد که بسیاری آن را غیر ممکن می دانند، با این حال محققان به تازگی اعلام کرده اند با ایجاد تغییرات کوچک ژنتیکی به زودی می توان شاهد چکیدن خون، یا دست کم پروتئینی از خون از دانه های برنج بود!

توضیح در ادامه مطلب


ادامه مطلب
 

نانوتکنولوژی و کشاورزی

یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,

نانوتکنولوژی به عنوان یک فناوری قدرتمند، توانایی ایجاد تحول در سیستم کشاورزی و صنایع غذایی آمریکا و سر تاسر دنیا را دارد. نمونه هایی از کاربردها و پتانسیلهای بالقوه نانوتکنولوژی در کشاورزی و صنایع غذایی، شامل سیستم های جدید آزاد کننده دارو برای درمان بیماریها، ابزارهای جدید بیولوژی سلولی و مولکولی، امنیت زیستی و تضمین سلامتی محصولات کشاورزی و غذایی و تولید مواد جدید مورد استفاده برای شناسایی عوامل بیماریزا و حمایت از محیط زیست می باشد.

تحقیقات اخیر، امکان استفاده از نانوشلها و نانوتیوپها را در سیستمهای جانوری برای تخریب سلولهای هدف، به روشنی ثابت نموده است. امروزه از نانوپارتیکل ها که اجرام بسیار کوچکتر از حد میکرون هستند، برای رها سازی داروها و یا ژنها به داخل سلولها استفاده می کنند و مورد انتظار است که این تکنولوژیها در ۱۰ الی ۱۵ سال آتی مورد بهره برداری کامل قرار گیرد. با روند رو به رشد تحقیقات اخیر، این پیش بینی منطقی است که در دهه آینده، صنعت نانوتکنولوژی با توسعه بی نظیر خود، منجر به ایجاد انقلاب عظیم در بخش پزشکی و بهداشت و همچنین تولیدات دارویی دام و آبزیان گردد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید...


ادامه مطلب
 

سنگ رنگی به روش بیوتکنولوژی در اصفهان تولید شد!

http://www.aftab.ir/articles/health_therapy/drug/images/fc7148eac06908942383708dde86af5c.jpg

 

سنگ رنگی به روش بیوتکنولوژی در اصفهان تولید شد
اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت رئیسه شرکت شیمیایی فراتک اظهار داشت: سنگ رنگی به روش نانو بیوتکنولوژی با تلاش دو ساله این شرکت به مرحله تولید رسیده است.

مجتبی عبدال در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت این سنگ برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا شده است، اظهار داشت: برای تولید نیمه صنعتی این گونه سنگ تا کنون بیش از 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در ادامه پیرامون مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سنگ رنگی یادآور شد: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این سنگ از سنگهای طبیعی موجود در کشور است که با قیمت بسیار مناسبی در بازار داخلی عرضه می شود.

عبدال از مهم ترین کاربردهای سنگ رنگی را در فعالیتهای ساختمانی، عمرانی، تزئینات شهری و مجسمه سازی دانست و یادآور شد: عمده بازار خرید این محصول در ایران و کشور های حوزه خلیج فارس است و با تولید انبوه آن درآمد بسیاری نصیب کشور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طراحی و ساخت کارخانه فرآورده های بیوتکنولوژی سپاهان با هدف تولید بیوانانول و خوراک دام توسط این شرکت در اصفهان افزود: از دیگر دستاورهای این شرکت را طراحی و ساخت سیستم تصفیه پسابهای آلوده برای شرکت راهکار صنایع نوین و نصب تبخیر کننده و افزایش ظرفیت کارخانه نمک گوهرتاب اصفهان بیان نمود.

رئیس هیئت رئیسه شرکت شیمیایی فراتک در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت پژوهش در این شرکت خاطر نشان کرد: یکی از فعالیتهای اصلی این شرکت طراحی سیستم های تبخیر کننده و تغلیظ است که در این زمینه نیز کتابی با عنوان " اصول طراحی تبخیر کننده های صنعتی" چاپ و به عنوان مرجعی برای مهندسین شیمیایی و صنایع مربوطه در کشور به حساب می رود.

 

آنزیم‌های محدودکننده

شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,


http://academic.brooklyn.cuny.edu/biology/bio4fv/page/genetic-engin/restriction-enz.JPG

توضیح در ادامه مطلب


ادامه مطلب
 

توضیح در ادامه مطلب


ادامه مطلب
 

اسلایدر

دانلود فیلم